Характеристика здоров’язбережувальних технологій у дошкільних навчальних закладах

У статті описано характерологічні особливості здоров’язбережувальної технологіі у дітей дошкільного віку. Проаналізовано різні підходи до формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей дошкільного віку. Представлено класифікацію існуючих здоров’язбережувальних технологій. Визначено деякі шляхи та засоби формування здоров’язбережувальних технологій. Запропоновано реалізацію здоров’збережувальних технологій у дошкільному навчальному закладі.

Ключові слова: здоров’язбережувальна компетентність, діти дошкільного віку, технологія.

В статье характерологические особенности здоровьесберегающей технологии у детей до­школь­ного возраста. Проанализированы различные подходы к формированию здоровьесберегающей компе­тентности у детей дошкольного возраста. Представлена классификация существующих здоровье­сберегающих технологий. Определены некоторые пути и средства формирования здоровьесберегающих технологий. Предложена реализация здоровьесберегающих технологий в дошкольном учебном заведении.

Ключевые слова: здоровьесберегающих компетентность, дети дошкольного возраста, техно­логия.

Сharacterological features of health-improving technologiesof preschool children are highlighted in the article. Different approaches to the formation of health-improving competence of preschoolers are analyzed. Classification of existing health-improving technologies is displayed. Some ways and means of formation of health-improving technologies are determined. Realization of health-improving technologiesat preschool educational institution is suggested.

Keywords:health-improving competence, preschoolers, technology.

Ващенко О. Готовність вчителя до використання здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі / О. Ващенко, С. Свириденко / Здоров’я та фізична культура. – 2006. – № 8. – С. 1–6.

Денисенко Н. Навчаємо оздоровчих технологій / Н. Денисенко // Дошкільне виховання. – 2010. – № 1. – С. 14–15.

Єфімова В. М. Здоров’язбережувальні технології у контексті педагогічних досліджень / В. М. Єфі­мова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2010. – № 1. – С. 57–60.

Чупаха И. В. Здоровьесберегающие технологии в образовательно-воспитательном процессе // И.В.Чупаха, Е.З. Пужаева, И.Ю. Соколова. – М. :Илекса, Народное образование; Ставрополь : Ставропольсервисшкола, 2003.– 400 с.

Карасева Т. В. Современные аспекты реализации здоровьесберигающих технологий / Т. В. Карасева // Начальная школа. – 2005. – № 11. – С. 75–78.

Митина Е. П. Здоровьесберегающие технологии сегодня и завтра / Е. П. Митина // Начальная школа. – 2006. – № 6. – С. 56–59.

Митяева А.М. Здоровьесберегающие педагогические технологии: [учеб.пособ. для студ. высш. учеб. завед.] / А.М. Митяева. – М.: Академия, 2008. – 192 с.

Московченко О. Н. Оптимизация физических нагрузок на основе индивидуальной диагностики адап­тивного состояния у занимающихся физической культурой и спортом (с применением компью­терных технологий) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук / О. Н. Московченко. – М., 2008. – С. 12.

Нечай С. Музика зміцнює здоров’я / С. Нечай // Дошкільне виховання. – 2010. – № 6. – С. 13–15.

Павлова Т. Сказка [Текст] / Т. Павлова // Мир семьи. – 2010. – № 9. – С. 26–27.

Петренко В. А. Здоров’язбережувальна компетентність [Електронний ресурс] / В. А. Петренко. – Режим доступу : http://teacher.at.ua/publ/zdorov_jazberezhuvalna_kompetentnist/19–1–0–8188.

Про дошкільну освіту : закон України від 11 липня 2001 року № 2628–III / ВРУ // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 49. – С. 2.

Рубан Н. Здоров’ятворчі та здоров’язбережувальні технології / Н. Рубан // Палітра педагога. – 2010. – № 2. – С. 12–17.

Селевко Г. К. Современные образовательные технологии / Г. К. Селевко. – М. : Народное образование, 1998. – С. 198.

References:

Vashenko A. Zdorovja ta fizichnakyltura [Healthand Physical Education], 2006,vol. 8, p. 16.

Teach N. Dozhkilnevihovannya [Preschooleducation], 2010,vol. 1, c. 14–15.

Efimovа V.M.Padagogika, psyhologija i medico-biologichny problem fizuchnogovihovanniyai isportu  [Pedagogy, psychologyand medical-biological problem sofphysicaleducationandsport], 2010,vol. 1, P. 57–60.

Chupaha I.V.Zdorovesberehayuschye technologiiy obrazovatelno-vospytatelnom protsesse [School health technologies in the sphere of education] Moscow, Yleksa, Narodnoe Education, Stavropol, Stavro­polservysshkola, 2003, 400 p.

Karasev T.V.Naschalnajaskhola [Initialschool], 2005, vol. 11,  p. 75–78.

Mitin E.P.Naschalnajaskhola [Initialschool], 2006,vol. 6, p. 56–59.

Mytyaeva A.M.Zdorovesberehayuschye pedahohycheskye technology [Health-educational technology] [Textbook. posob. forstudents. Highsociety. Textbook. lead.], Moskva, Publishing. center “Academy”, 2008, 192 p.

Moskovchenko A.N. Optimizacija fyzycheskyh nahruzok naosnovyindyvydualnoy diagnostiky adaptivnogosostojanijay zanymayuschyhsya fyzycheskoy kulturoy i sportom (s primeneniem computernih technologiy)[Optimizationofphysicalactivitiesbasedonindividualdiagnosisadaptivestatehaveengagedinphysicalcultureandsports (withtheuseofcomputertechnology)], Abstract. Thesis. Doctor. ped. Science, Moskva, 2008, p. 12.

Nechay S. Doszkilnevihovannja [Preschooleducation], 2010,  № 6,  p. 13–15.

Pavlova T. Myrsemjy [Peacefamily], 2010, vol. 9, p. 26–27.

Petrenko V.A. Zdorov’yazberezhuvalna competencija [electroniy resurs], Access: http:teacher.at.ua/ publ/zdorov_jazberezhuvalna_kompetentnist/19-1-0-8188.

On Preschool Education: Lawof Ukraineon July 11, 2001 № 2628-III / ASE // known. Verkhovna Radaof Ukraine, 2001, № 49, p. 2.

Ruban N. Palitrapedagoga [Paletteteacher], 2010, vol. 2, p. 12–17.

Seleucus G.K. Sovremetilnyeobrazovatelnyetehnologiyi [Modernscientific technology], Moscow, Narodnoeeducation, 1998, p. 198.